Kurzusmeghirdetés a Harvardon

Nem akarom, hogy “el Tumblr -esedjen” a blog, tehát hogy sok rövid poszt legyen, de az alábbit mégis érdekesnek tartom, de nem tudok köré költeni egy hosszabb posztot, meg hát minek is. Lényeg, hogy a socialmediaclassroom nevű egyedileg fejlesztett virtuális tanulási környezetben (VLE) már elérhető a Harvard egyetem kommunikáció tanszékének digitális újságírás című órájának tematikája a 2009 őszi félévre. Az oktató hagyományosan Howard Rheingold, a kurzus teljes irodalomlistája, teljesítési feltételei, vizsgakérdései, céljai bárkinek hozzáférhetők. Ez néha nálunk is így van, van hogy tematikák elérhetők kívülről online formában. Ami ebben szerintem mégis érdekes, illetve ami jó példa, az az alábbi néhány dolog:

  • Egy helyen, a kurzussal kapcsolatos minden lényegi információ elérhető már hetekkel a szemeszter kezdése előtt. Ezzel a hallgató elég jól fel tudja mérni, hogy mekkora időráfordítás szükséges a részéről ahhoz, hogy teljesíteni tudja a kurzust, és ennek fényében tudja eldönteni, hogy fel tudja-e venni ebben a félévben vagy sem. V.ö.: felvenni x millió kurzust, mások elől elvéve a helyet, csak azért, hogy félév végén végül mégse szerezzen kreditet belőle az ember, mert nem látta előre, hogy nem fogja tudni összeegyeztetni az n darab másik órájával és szigorlatával.
  • A tematika és az óra lényege, főbb pontjai mindenhogy tálalva van, csak nem az unalmas egy darab .pdf vagy .doc formátumban, ami ugye sima szöveget jelent. Eleve wiki alapú az egész kurzus, a főbb tartalmi csomópontokat térkép (egyfajta mindmap) vagy prezi formátumban (itt látható) ismerhetik meg a hallgatók. Ez utóbbi azért is nagyon érdekes, mert a prezi egy magyar fejlesztésű eszköz, de az egyetemen én speciel még nem vettem észre, hogy bárki is ismerné. Úgyhogy itt az ideje, hogy kipróbáljátok.

Concept map

Hozzászólások

hozzászólás

Kategória: Ped2 2009 - 2011
0 hozzászólás “Kurzusmeghirdetés a Harvardon
1 Ping/visszakövetés számára "Kurzusmeghirdetés a Harvardon"
  1. […] a ped2-t tudhatja, hogy mi sem vagyunk odáig a magyar oktatásért, így a felsőoktatásért sem (harvard, expanzió), de most igyekszem egy kicsit más szemszögből megnénzni, hogy mi is a helyzet a […]