Második nap

A mai drámafoglalkozáson belekezdtünk a Szegény Dzsoni és Árnika című Lázár Ervin mesébe.

A foglalkozást a szokásos módon építettük fel:  a játékok dramatizálásával vontuk be a gyerekeket a mese világába. Ráhangolódásként egy rövid, rögtönzött előadást mutattak be az önkéntesek, amiből a gyerekek megismerhették a szereplőket. Ezután a négy főszereplő tulajdonságait szedték össze a bemutató alapján; egymást körberajzolva készítették el Árnika, Szegény Dzsoni, Östör király és a Százarcú boszorkány képét. A rajzolás után az átváltozás motívumával foglalkoztunk, páros és csoportos játékokat játszottunk (változz át!, boszorkányos őrjáték). Kevesebb játékot játszottunk, mint amennyit terveztünk, de ezt betudjuk annak, hogy a tavaszi szünet óta most került elő először a dráma, legalábbis ilyen fókuszált helyzetben.

P1190933

Úgy alakult, hogy többen nem tudtak jönni azok közül, akikkel a leggyakrabban társasozunk. Ezt először nehéz volt feldolgozni, hiszen folyamatokban gondolkodva, a készülés során leginkább ők voltak szemünk előtt. Persze az újratervezést már megszoktuk, igyekeztünk most is reagálni a helyzetre. Aztán úgy alakult, hogy jól sült el. Kimozdultunk a komfortzónánkból, olyanoknak tanítottunk új játékokat, akikre eddig kevésbé fokuszáltunk ebből a szempontból. És jó volt és szerették. És olyanok játszottak együtt, akik nem szoktak. A mai nap új játékai a 7 signum és Fünf Gurken voltak. Különösen az utóbbi lett kedvenc, ami azért nagyon jó, mert éppen az volt a célunk az új kártyajátékokkal, hogy még több gyerek szeresse meg a társasokat.

A kézműves foglalkozás keretében öröknaptárakat csináltunk a gyerekekkel, és nagy örömünkre a kitartó figyelmet igénylő munkafázisokat leküzdve jó néhány el is készült. Ezekkel azt is szerettük volna elérni, hogy a hónapokat, napokat, dátumokat gyakoroljuk és tanítgassuk egy kicsit.

P1200066

Délelőtt sajnos elmaradt a két egyéni foglalkozás, amit terveztünk, de így is hasznosan töltöttük el az időt. A nagy sikernek köszönhetően a Hexamánia nevű fejlesztőjátékkal egy órán keresztül játszottunk. A mai nap másik sikeres játéka a Nanu nevű memóriafejlesztő játék. Előkerültek még a puzzle játékok is, amelyekben ellentétpárokat kerestünk és egyszerű folyamatokat rendeztünk sorba.

A leendő iskolakezdőknek megtartottuk az első kiscsoportos foglalkozást. Még nem volt teljes a létszám, de hihetetlen lelkesedéssel jöttek a gyerekek, és a szülők is nagyon kedvezően fogadták a terveinket. Megtudtuk, hogy otthon már különböző feladatlapokkal is készülnek az iskolára. Mi inkább mozgásos feladatokat válogattunk erre az alkalomra, játszottunk babzsákokkal és evőpálcákkal, meséltünk az ujjainkkal, és körberajzoltuk azokat a gyerekeket, akik reggel kimaradtak ebből. Megfigyeltük a körvonalakból kirajzolódó testrészeket, majd kiegészítettük a rajzokat azokkal, amik így nem látszottak. Nagyon jó hangulatban telt velük a délután.

20140715_153401

A többiek szokás szerint a focipályán töltötték a délutánt, ahol több csoportban zajlottak a játékok. A sportjátékok közül ma még nem próbáltunk ki újakat, viszont előkerültek régi kedvencek: métával kezdtünk, majd az előző táborban megszeretett Csoffadt patkányban álltak ki a gyerekek és az önkéntesek egymás ellen. Többen vannak, akik szeretnek jönni a pályára, de csoportos sportjátékok helyett szívesebben társasoznak, így ők kártyáztak a pálya mellett. A kisebbek később érkeztek, ekkor előkerült az Erre csörög a dió, és Dobbléztunk is. A következő pár napban szeretnénk kipróbálni a zászlószerzőt, ami egy összetettebb fogós játék, és a királylabdát, ahol passzokkal kell a “királyhoz” juttatni a labdát.

P1200097

Berta, Bogi, Eszter, Gábor, Julcsi, Máté, Milán, Petra, Tami

Hozzászólások

hozzászólás

Címke: , , , , ,
Kategória: Bejegyzés
2 hozzászólás “Második nap
  1. Székely Anna szerint:

    Hogy tudtok ennyi játékot megjegyezni… 🙂

  2. Lencse Máté szerint:

    sokan vagyunk 🙂