A rózsaszín lilakáposztáról

Mai napunk a kikötőben kezdődött. Szomorúan kellett tudomásul vennünk, hogy két kalóztársunk nem tud kihajózni velünk, cserébe  Tündérfaló csatlakozott a legénységhez, így ma négy gyerekkel tudtunk dolgozni. Egy ráhangolódó játék után mindenki bejelentkezett a saját profiljába, ahol már várta is őket az első feladat: hangszerek segítségével készítsék el kalózbandánk indulóját és vegyék is fel videóra. A szöveget Szabó T. Annától vettük kölcsön: a kalóz az vááá, a kalóz az búúúú, a kalóz az hááá, a kalóz az húúú! A küldetést sikeresen teljesítve a kapitány kitűzte a következő feladatot: szedjék össze azokat a kellékeket, amik mindenképp kellenek erre a kalandos útra. Így viszünk magunkkal például hamburgert, jégkását, vasmacskát, kardot, fagyit és még sok-sok mást. A sikeres küldetésekért négy aranyrög járt, amit négy különböző önkéntesnél találhattak meg a gyerekek. Nem maradt más dolgunk, mint felhúzni a horgonyt, és elindulni az ismeretlenbe.

IMG_20150404_100048

A természettudós foglalkozáson ma megvizsgáltuk, hogy az ecetbe helyezett tárgyakkal mi történt egy nap alatt. A mésztartalmú kagylóhéjak a savas kémhatású folyadékban szépen lassan lebomlottak, akárcsak a tyúktojás héja és a kockacukor. Az észlelt változásokat megbeszéltük, majd a gyerekek rögzítették tapasztalataikat a saját jegyzőkönyveikben. Ezután mindenki megnézte a tegnap elültetett babokat is, megöntöztük őket, és folytattuk a megfigyelést.

IMG_20150404_143113

A mai foglalkozásba még belefért egy izgalmas kémhatásvizsgálat is: a kísérlet során hármas csoportokban dolgoztak a gyerekek. Három-három pohárba különböző kémhatású, áttetsző folyadékot öntöttünk (szódabikarbónás víz, ecet, csapvíz), amibe természetes indikátorként lefagyasztott lilakáposztalevet használtunk. A tapasztalt színváltozásokat szintén rögzítették a jegyzőkönyveikben. A kísérlet annyira sikeres volt, hogy közel tizenöt gyereket vonzott.

IMG_20150404_144911

IMG_20150404_145851

A beszélgetőkörös foglalkozás ma egyéni beszélgetésekből állt. Minden gyerekkel egy-egy önkéntes leült a számítógéphez, és utánanéztünk a tegnap választott foglalkozásoknak: elemeztük a feladatköröket, néhány szituációt, ami a munka során felmerülhet, és ezzel kapcsolatban azt, hogy milyen kompetenciák elengedhetetlenek az adott szakmához. Majd kerestünk konkrét képzéseket, amelyekre jelentkezhetnek, és nagy vonalakban összefoglaltunk célokat és tevékenységeket annak érdekében, hogy bekerüljenek. Sikeresnek éreztük a mai alkalmat, mert úgy tűnik, ezzel elkezdődhet az a folyamat, amit szeretnénk behozni a pályaorientációval: konkrét célokat és igényeket fogalmaztak meg a gyerekek, amelyekre lehet építeni a későbbi beszélgetések során, és egyéni terveket is elkezdhetünk kidolgozni.

És persze ezer más dolog is történik mindezek mellett, előtt, után. Például:

DSCN0321

egy kis titkos karmester…

DSCN0314

egy kis rajzolás a betonra…

DSCN0289

egy kis tanulás…

DSCN0340

egy kis könyvjelzőkészítés…

IMG_20150404_144611

egy kis labdázás…

DSCN0293

egy kis társasozás…

Ági, András, Berta, Bogi, Eszter, Gábor, Julcsi, Máté, Milán, Petra, Sára, Tami

Hozzászólások

hozzászólás

Címke: , ,
Kategória: Bejegyzés
0 hozzászólás “A rózsaszín lilakáposztáról
1 Ping/visszakövetés számára "A rózsaszín lilakáposztáról"
  1. […] hasonlót még sosem csináltunk, így a mostani sem teljesen ilyen, ugyanis lilakáposztát már korábban is használtunk. A mainál az volt a cél, hogy kitaláljuk, melyik pohárban milyen oldat lehet. Lilakáposztával […]