Start!

A tanodában is elindult az új tanév, igaz, még nem a tanulásé volt a főszerep, de nagyon sok gyerekkel sikerült foglalkozni. Például megterveztük a tanodás tanévet, szövegértés tesztet töltöttünk ki, pályaorientációs és disputa foglalkozásokat tartottunk, na meg persze társasoztunk is.

Már a megérkezéskor kiderült a legújabb kihívás: nem volt senki a korábbi buszon, mindenki négykor érkezett. Ez újratervezést igényel az általunk nagyjából kitalált órarendben is, de a jövő héten megyünk be az iskolába, hogy elkérjünk néhány diákot, ne maradjon kihasználatlanul egyetlen idősáv sem. Az iskolával való kapcsolat eddig is fontos volt, de minden évben cél, hogy jobbá tegyük, idén pedig új a helyzet, mert új az igazgató. Izgatottan várjuk a találkozást.

Arra törekszünk, hogy ebben a tanévben mindenki fix időpontban járjon a tanodába és ne a busznál dőljön el, hogy ki az, aki jön, ki az, aki marad, ne legyen meglepetésszerűen érkező gyerek. Egyre több tanodás van, így nagyon fontos, hogy a foglalkozások ne csússzanak egymásba, mindenkire jusson minőségi idő. Az érintett gyerekekkel megállapodtunk, reméljük, hogy jól fog működni ez a rendszer, mindenesetre a jelek biztatóak.11951640_961526610555787_4682598318954736182_o

Erre a hétre csak nagyon kevés tanulást terveztünk, inkább azt szerettük volna, hogy a gyerekek visszarázódjanak a tanodába. Ha már szövegértés képzésen jártunk a múlt héten, gyorsan ki is próbáltuk az ott megismert mérőeszközt az alsósokkal. Az a tervünk, hogy készítünk egy szeptemberi, egy januári és egy júniusi mérést, így nyomon követve a fejlődésüket. A tesztek kitöltése után jöhetett a társas, de mindkét tevékenységből az látszott, hogy a gyerekek még nem érkeztek meg teljesen a tanodába. Sebaj, a tanév még csak most indult!

A TÁMOP projekt keretében a héten elindítottuk a pályaorientációs foglalkozásokat is, melyeket egyéni beszélgetések formájában, kifejezetten a gyerekekre szabott foglalkozástervekkel igyekszünk megvalósítani. Ezen a héten egy lányt vártunk, ahol azzal indítottunk, hogy egy kicsit ráhangoljuk erre a tevékenységre és kiderüljön, szeretne-e részt venni benne hosszabb távon is. Nagyon sokféle szakmáról, foglalkozásról beszélgettünk, elsősorban olyanokról, melyekről hallott, vagy amelyeket a környéken ő is tudna végezni. Érdekes eleme volt a foglalkozásnak, amikor összegyűjtöttük a lány erősségeit és ehhez rendeltünk hozzá passzoló szakmákat: nagyon reálisan látja önmagát és a lehetőségeit is. Azt tapasztaltuk, hogy szívesen beszélt ezekről a témákról, érdekelte őt és kicsit nyitottabbá is vált, illetve a jövőben is szívesen részt fog venni ezeken a pályaorientációs alkalmakon.

11997126_10206049599813195_1790004882_n

Egy másik, a pályázathoz kapcsolódó foglalkozás, a disputa is ezen a héten startolt el. Ebbe a programba, akárcsak a pályaorientációs foglalkozásokba, inkább a nagyobb, felsős korosztályt várjuk. Az első alkalomra olyan programot állítottunk össze, ami egy kicsit modellezi majd a jövőbeni foglalkozásokat, illetve ami egy kicsit ráhangolja a srácokat a közös munkára, beszélgetésekre. A tervezett tevékenységek közül a szupererős képregény megrajzolásnak volt igazán sikere, de örültünk annak is, hogy ezt követően megosztották egymással rajzaikat, véleményüket. Higgyük el, ez nem is kis dolog. A következő alkalommal szeretnénk velük együtt kialakítani a foglalkozások, illetve a vitázás szabályait, de ekkor már jöhet a mélyvíz: egy valódi vitahelyzet!

A legtöbb tanulás meglepő módon szombat délelőtt volt. Az új elsősökkel kiscsoportban foglalkoztunk, miközben kint folyt a szövegértés teszt, meg egy kis matekozás. A héten egyébként egy ovis egyéni foglalkozást is tartottunk, mely során lehetőségünk volt beszélni az óvónővel, aki nagyon szívesen támogatná a munkánkat azzal, hogy feladatokat, általunk készített feladatlapokat adna a gyereknek. Ennek az ajánlatnak nagyon örülünk, bízunk az együttműködésben!

A tanodatanévet tehát elindítottuk, közösen, a gyerekekkel. Külön öröm, hogy a régiek mellett újak is voltak már a legelső héten. Friss elsősök, eddig el nem ért gyerekek, de egy váratlan fb-üzenet után egy olyan 11-es sráccal is megbeszéltük az egész éves tanulástámogatást – egyelőre csak matekból -, akivel eddig semmi kapcsolatunk nem volt. Ezek azok a visszajelzések, amelyek a legjobban mutatják a tanoda integrálódását a közösségbe. Remek évkezdés.

Hozzászólások

hozzászólás

Címke: , , , ,
Kategória: Bejegyzés