Catan

A Catan nagyon sok szempontból volt továbblépés számunkra. Terveztük, halogattuk, aztán végül kipróbáltuk, mit szólnak hozzá a gyerekek. Ahogy arra számítottunk is, a játékidő még picit nagy falat volt egyeseknek. Jól lehetett látni, hogy ki az, aki többet játszik velünk, és ki az, aki csak hébe-hóba. Sok minden mellett talán a türelem az egyik olyan terület, ami jól lehet fejleszteni ezzel a játékkal, hiszen nagyon lassan, szinte észrevehetetlenül bontakozik ki a végkifejlet.CatanMi még két fejlesztési elemet emeltünk ki. Egyrészt a Catan a Bohnanzához hasonlóan megengedi az egymás közötti cserét, tehát lehet kereskedni. Az ilyen játékok mindig jó terepet nyújtanak arra, hogy a gyerekek a másik játékát értelmezve, a saját érdekeiket figyelembe véve fogalmazzanak meg ajánlatokat. Itt is onnan indultunk, hogy igazi piaci hangulatban, egyszerű kikiáltással próbálkoztak, de hamar felismerték, hogy a másik célirányos meggyőzése sokkal hamarabb vezet sikerhez. A másik fontos fejlesztési elem az olvasáshoz kapcsolódik, hiszen itt is vannak kártyák – igaz, jóval kisebb számban, mint a Munchkinban – értelmezésre váró szövegekkel.

Mi egyelőre rövidített játékidővel játszunk, sajnos a játék ritmusa túl lassú a gyerekeknek. Tehát nem 10 pontig játszunk, hanem 7 vagy 8 pontig. Így persze kicsit sérül a játék – általában nem véletlenül állapítanak meg szabályokat a készítők -, de nekünk nem ez az elsődleges szempont. Általánosságban is elmondható, hogy ha gyerekekkel foglalkozunk, akkor nyugodtan módosítgathatunk a játékszabályokon, persze a játék szellemében. A leggyakoribb nálunk az, hogy nem ismertetünk minden játékelemet, hanem fokozatosan vezetjük be őket, de sokszor előfordul az is, hogy nem egy bizonyos pont elérést tűzzük ki célként, hanem megállapítunk egy időkorlátot. Ezekhez a döntésekhez elsősorban azt a gyerekcsoportot kell nagyon jól ismerni, akikkel éppen dolgozunk.

Share This!

Hozzászólások

hozzászólás