Munchkin

Egy idő után konkrét célok kezdtek megfogalmazódni a társasjátékokkal kapcsolatban. Egyre több társast megismerve és elemezve rájöttünk, hogy mennyi véletlenszerű, járulékos tanulás történik játék közben. Az olvasás, a szövegértés például valóban kardinális probléma. Egyszerűen nem szeretnek olvasni, inkább el sem kezdik, de ha mégis, akkor gondok vannak a megértéssel. Úgy gondoljuk, hogy az első lépés ehhez az, hogy elfogadtatjuk velük a betűket, megmutatjuk, hogy nem harapnak, hogy nem is olyan ördögtől való dolog olvasni, sőt hasznos is. És erre a társasjáték remek közeg, hiszen jól érzik magukat, taktikáznak, nyerni akarnak, amihez ha kell, olvasni is hajlandóak. Ezt a munkát a Love Letterrel kezdtük és onnan haladtunk komplexebb játékok felé. Ilyen a Munchkin is.bence

Tulajdonképpen ez egy szerepjáték-paródia és mint ilyen, nagyon szórakoztató tud lenni annak, aki vevő az ilyen humorra. Az önkéntesek és a gyerekek nem feltétlenül szeretik ugyanannyira a játékot, de nem is mi vagyunk a fontosak. Ha ők ebben a kontextusban szívesen olvasnak, akkor nekünk is belefér pár harc a mondjuk a Lebegő orral. munchkinA Munchkin megtanulásában a legnagyobb akadály a saját szabályfüzete. Sajnos a szerzők a játék humorát a magyarázat során is alkalmazzák, ami nagyon megnehezíti a megértést. Szóval sok idő és türelem kell, és arra érdemes gondolni, hogy alapvetően nem bonyolult a játék, ráadásul az egészet a kártyán lévő szövegek mozgatják. A Munchkinra sokszorosan igaz, hogy játék közben lehet igazán megtanulni.

Lényeg a lényeg, hogy sok játék mellett a Munchkin az, amivel a gyerekek olvasási motivációját próbáljuk fejleszteni, és nem mellesleg a szövegértésüket is piszkálni. Nagyon jó nézni az arcokat, ahogy a lapjaikba temetkeznek és próbálják értelmezni azokat. Persze nem mindig sikerül, van hogy rosszul játszanak ki egy lapot, van hogy megkérdezik, hogy mit jelent egy-egy hosszabb szöveg, de sosem küzdelem nélkül, és ez nagy érték.

Share This!

Hozzászólások

hozzászólás