9 étel, ital, amiben sokkal több cukor van, mint gondolnád

Nagyon is jól tudjuk, hogy a sok cukor fogyasztása milyen negatív hatásokkal van a szervezetünkre. Az elhízáson kívül szív- és érrendszeri megbetegedéseket okos, illetve elősegíti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását. A cukor kerülésére vannak jó praktikák, például cukor nélkül inni a reggeli kávét, vagy cukormentes italokat fogyasztani, ám sokszor ez nem elég.

Joghurt és ketchup

Sokan, akik szeretnének diétázni sokszor úgy vannak vele, hogy a vacsora helyett megesznek egy joghurtot és kész. Ez azonban koránt sem olyan biztos, hogy jó ötlet. Ha joghurtot szeretnénk fogyasztani, de kerülnénk a cukrokat, együnk görögjoghurtot és kerüljük az ízesített/cukrozott fajtákat.

A boltok polcain fellelhető üveges ketchupok rengeteg hozzáadott cukrot tartalmaznak, melyek mind-mind fölöslegesen kerülnek a szervezetünkbe. A sülthúsok, hotdogok, sültkrumpli és egyéb sültek mellé fogyasztani kívánt szószt cseréljük le házikészítésűre, így elkerülhetjük a kéretlen összetevők fogyasztását.

Gyümölcslevek és mártások

Habár a legtöbb gyümölcslé vitaminokban gazdag, legalább olyan gazdag cukorban is. Legközelebb nézzük meg alaposan az összetevők listáját, ugyanis az egészségesnek hitt ital nem is olyan biztos, hogy egészséges.

A ketchup-hoz hasonlóan a spagetti mártások is rengeteg cukrot tartalmaznak, pedig nem igazán érződik rajtuk. Hasonlóan a ketchup-hoz, igyekezzünk ezt is magunk készíteni vagy, ha nem áll rendelkezésünkre annyi idő, vásárláskor alaposan nézzük meg, hogy mit teszünk a kosarunkba.

Granola, instant levesek és gyümölcs konzervek


A granola tipikusan egészséges reggeliként terjedt el, pedig ezt szinte csak az alacsony zsírtartalom indokolja. Igaz, fő összetevője a zab, ami alapjában véve egészséges alapanyag, viszont a teljes keverék meglepően sok cukrot tartalmaz, így nem biztos, hogy ez a legmegfelelőbb reggeli, ha éppen súlyt szeretnénk veszíteni.

A friss zöldségek felhasználásával készült házi levesek kitűnő ételnek bizonyulnak. Annál kevésbé mondható ez el az instant levesekről. Először meglepő lehet, de sajnos elég nagy mennyiségben tartalmaznak cukrot. Pont úgy, mint a bolti szószok és ketchupok, ebben is az ízfokozás miatt kerül felhasználásra.

Alapvetően minden gyümölcs tartalmaz cukrot. A boltokban kapható gyümölcskonzerv azonban többnyire gyümölcs szirupban van tárolva, ami nagyon sok hozzáadott cukrot tartalmaz. Legközelebb igyekezzünk olyan konzervet venni, amiben nem gyümölcs szirup, hanem gyümölcslé van. A konzervbab igen közkedvelt alapanyag például chilis babhoz vagy a tipikus angol reggelihez, pedig igen magas a cukortartalma.

A gabonapelyhek elég népszerű reggelinek számítanak, főleg a gyermekek körében, ám ezek is nagyon magas cukortartalommal bírnak. Reggelire lehetőleg olyan ételeket fogyasszunk, melyek összetett szénhidrátot és fehérjét tartalmaznak.

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük