A 9 egészséges étel, amit jó fogyasztani

A kiemelkedően egészséges, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag ételeket szuperélelmiszereknek hívjuk. Ezek rendkívül fontos tápanyagokkal látják el szervezetünket, így minél többet kellene ezekből fogyasztanunk. A következőkben megnézünk 9 szuperélelmiszert, aminek a rendszeres fogyasztását be kellene építenünk a mindennapjainkba.

Lazac, brokkoli, áfonya

A lazac rendszeres fogyasztása csökkenti a reuma, az Alzheimer-kór, a szívinfarktust és a magas vérnyomás kialakulásának esélyét. Ez a sok pozitívum az Omega 3 zsírsavnak köszönhető, amiben ez a zsíros tengeri halfajta igencsak gazdag, így megéri minél többször fogyasztanunk egy héten.

A rák kialakulásának kockázatát csökkentő „zöld karfiol” csordultig tele van A- és C-vitaminokkal, amiktől mondani sem kell, hogy mennyire fontosak az emberi szervezet számára.

Az áfonya rendkívül finom és egészséges gyümölcs, nem meglepő, hogy sokak kedvence. Egy maroknyi kék gyümölcs 21 gramm szénhidrátot és nem sokkal több, mint 80 kalóriát tartalmaz. Emellett különböző flavonoidokban és C-vitaminban gazdag. E finomság rendszeres fogyasztása nagyban segít a prosztatarák kialakulásának megelőzésében.

Csoki, édesburgonya, quinoa

Az étcsokoládé magas kakaó szárazanyag tartalmának köszönhetően bőven tartalmaz theobromin antioxidánst, ami gyulladás- és vérnyomás csökkentő. Minél sötétebb az étcsoki, azaz minél magasabb a kakaó tartalma, annál egészségesebb testünkre nézve. Persze, mint a legtöbb ételt, ezt is észszerűen és mértékkel fogyasszuk.

Hazánkban még nem teljesen elterjedt, de egyre inkább ismert zöldség az édesburgonya. Fogyasztásával tulajdonképpen minden szervünknek jót teszünk. Egy átlagos méretű édesburgonya elfogyasztásával napi A-vitamin bevitelünk négyszerese teljesül is.

Ez egy kicsit még kevésbé ismert gabonaféle, ám annál egészségesebb. Egy csészényi 8 gramm fehérjét tartalmaz, emellett a napi szükséges vas bevitelünk 15%-át. Kiemelkedően magas az esszenciális aminosav tartalma és ami rendkívüli, hogy teljesen gluténmentes!

Mandula, bab és tojás

A nyersen fogyasztott mandula az egyik legegészségesebb snack. Telítetlen zsírsavakban, E-vitaminban, rostokban, magnéziumban és proteinben és foszforban gazdag.

Azon felül, hogy a babhoz rendkívül kedvező áron hozzájuthatunk, rengeteg pozitívummal rendelkezik. Fehérje és rosttartalma páratlan, illetve csökkenti a koleszterinszintet és a vastagbélrák kialakulását.

Annak ellenére, hogy sokan a tojást teszik felelőssé a magas koleszterinszint miatt, kutatások bebizonyították, hogy napi egy tojás kifejezetten egészséges.