Hat nyári finomság a meleg napokra

Igyekezzünk a nyári szezon alatt kihasználni, hogy annyi finomabbnál finomabb friss zöldséget és gyümölcsöt fogyaszthatunk. Amellett, hogy a szezonális ételek fogyasztása kevésbé terheli a gazdaságot, pénztárcánkat is kíméli, sőt, nyáron pedig még vitaminban is dús. Lásunk néhány tippet az egészséges nyári frissítőkre.

Dinnyék és fűszernövények

Mind a sárgadinnye, mind a görögdinnye isteni nyári falatnak számít főleg egy forró nyári napon. Akár önmagában fogyasztjuk, akár salátába csempésszük bele, esetleg smoothie-t készítünk belőle, mindenképp számtalan pozitív előnyét élvezhetjük. Nagyon jó hatással van az emésztésre, illetve segíti a súlyvesztést is.

Csökkenti a rák kialakulásának esélyét, szabályozza a magas vérnyomást, illetve véd a szívbetegségek ellen. A nagy melegben sütkérezve, egy szelet dinnye elfogyasztásával feltölthetjük folyadék háztartásunkat is. Táplálkozási szakértők szerint napi egy pohár hideg görögdinnyelé, azon kívül, hogy roppant finom, bőrfiatalító hatással rendelkezik és segíthet eltüntetni a pattanásokat is.

Sültek mellé joghurtos öntetet nagyon gusztán és ízlésesen feldobhatunk egy kis rukkolával, korianderrel, bazsalikommal vagy esetleg egy kis kaporral.  Ezek mind nagyon fontosak a szervezetünk számára, így törekedjünk arra, hogy minél többet fogyasszunk belőlük, főleg nyáron, amíg könnyű frissen hozzájuk jutni.

Eper, áfonya, mentás-citromos víz és zöld tea

Kedvenc desszertjeinket, házkészítésű fagylaltjainkat ízesíthetjük egy kis eperrel vagy áfonyával. Ez a két apró ízletes gyümölcs flavonoidokkal van tele, ami bőrünk szépségéért felelős és szellemi egészségünk megőrzését is segíti. Néhány jégkockával remek hűsítő koktélt készíthetünk citromból és mentából. Ez a kellemes frissítő segíti az anyagcserénket és tisztítja a májunkat is.

Kimutatták, hogy a zöld tea fogyasztásával csökken a rákos sejtek kialakulása és a szívroham esélye is. Javítja az anyagcserét és csökkenti a koleszterinszintet. Egy igazi klasszikus nyári frissítő és még az egészségünknek is jót tesz.

A felsorolt néhány étel és ital nem csak finom, de kellemes nyári frissítő és testünk karbantartója. Legközelebb, amikor beköszönt a strandszezon, hanyagoljuk a fagylaltot és a jégkásást és inkább fogyasszunk egy kis hűtött dinnyét és mentás vizet. Meglátjuk testünk mind kívülről, mind belülről pozitív változásokon megy majd keresztül.

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük