Miért figyeljünk a napi vízfogyasztásra?

Sokan ismerjük, hogy minél több folyadékot meg kell inni egy nap alatt és lehetőleg az a folyadék víz legyen. Szinte már unjuk, ha valaki ezt mondja, de mégsem tartjuk be ezt a szabályt.

Testünknek elég alapvető alkotóeleme a víz, így kifejezetten fontos a megfelelő folyadékpótlás. Persze, nem halunk bele, ha egy nap csak fél litert iszunk meg, de hosszútávon nagyon komoly kárt okozhatunk testünknek. A rendszere folyadék utánpótlással elősegíthetjük az ereinkben lerakódott salakanyagok tisztulását, serkenthetjük a vese működését és a kialakult epekő elleni küzdelemben is segít.

Mennyi folyadékot ajánlott egy nap alatt elfogyasztanunk?

Átlagosan 2,5 liter vizet kéne fogyasztania egy felnőttnek, ám ezt igen nehéz betartani. Tesszük a dolgunkat, rohanunk A-ból B-be és nincs időnk arra figyelni, hogy mennyit ittunk aznap. Telefonos alkalmazásokkal figyelhetjük napi folyadékbevitelünket, illetve azok jelzik, hogy mikor igyunk, de még így sem olyan egyszerű mindig betartani a kvótát.

Sokan cukros italokkal pótolják szervezetükben a hiányzó folyadékot, ám ez igen káros, főleg hosszútávon. Az üdítő italokban lévő rengeteg tartósítószer súlyos károsodást okoz testünkben. A legjobb, ha beszerzünk egy számunkra szimpatikus kis kulacsot és a nap folyamán, amit lehetőségünk adódik, újra töltjük vízzel. Így nem csak egészségesebbek leszünk, de pénztárcánkat is kíméljük.

A vízfogyasztása hatása a szervezetünkre

A vízfogyasztás többféleképpen segít testünknek.  Frissíti, hidratál, segít megőrizni egészségünket és még ásványi anyagokat is tartalmaz. Ha szeretnénk néhány kiló fölöslegtől megszabadulni, kifejezetten ajánlott sok vizet fogyasztani, az ugyanis két szempontból is nagyon hatásos.

Az első, hogy ha sok folyadékot veszünk magunkhoz, valamennyire csökken éhség érzetünk, így kevesebbet fogunk enni és kevesebb kalóriát veszünk magunkhoz. A másik szempont, hogy a zsírszövetek lebontását is elősegíti a sok folyadék, így könnyebben megszabadulunk a fölöslegtől.

Alapesetben is rendkívül fontos a megfelelő folyadékpótlás, rendszeres sportolás és nagy meleg esetén pedig egyenesen kötelező. Ha testünk valamilyen okból hatványozott mértékben veszti a folyadékot, muszáj odafigyelnünk és a kellő mennyiséggel pótolnunk.

Jó ötlet, ha például üvegből vagy kulacsból iszunk és kijelöljük, hogy egy nap egy üvegnyit vagy három kulacsnyit meg kell innunk és mindenhová visszük magunkkal a vizünket. Ha ügyesen kitalálunk egy rendszert, amit szigorúan be is tartunk egyszer csak azon kapjunk magunkat, hogy automatikusan nyúlunk a vizespohár után.